BUSQUEM LES 7 DIFERÈNCIES!
Què aprendrem
- Identificar els grans canvis que ha sofert el municipi per mitjà de fotografies.
- Entendre el perquè d’aquests canvis.
- Quina informació ens proporcionen aquests canvis.
- Descobrir quins són els llocs més importants de Palamós.
- Analitzar fotografies metòdicament.
A qui va dirigida
L’activitat va dirigida a alumnes de Cicle Superior.
Desenvolupament de l’activitat
L’activitat de “Busca les
7 diferències” està pensada per ser treballada de manera cooperativa (grups d’entre
3 i 4 integrants) per mitjà d’una fitxa on els alumnes trobaran un total de 12 fotografies actuals i antigues.
L’activitat consta de
quatre parts ben diferenciades:
1) Relacionar les imatges: les fotografies
estan distribuïdes i organitzades a la fitxa de manera aleatòria amb la
finalitat de què els alumnes puguin identificar algunes zones del municipi en
diferents anys.
2) Identificar les diferències més rellevants de les
parelles d’imatges: els alumnes haurà d’anotar les diferències
més notables entre ambdues imatges, com ara com han canviat els carrers i si aquests
són de terra o d’asfalt, el tipus de vestuari dels protagonistes si és semblant a l’actual o és molt diferent,
entre altres.
3) Analitzar les fotografies metòdicament: els alumnes
aprenen a identificar els diferents plans de les fotografies actuals del
municipi.
4) Debat final: en aquesta última part
els alumnes compartiran les seves anotacions respecte els canvis o les
diferències més rellevants que observen en les fotografies i donaran una
valoració a l’activitat.
Objectius didàctics
- Aprendre a detectar les diferències entre fotografies per prendre consciència dels canvis que pateix un municipi al llarg de la història.
- Aprendre a analitzar fotografies.
- Fomentar el treball cooperatiu i, alhora, el treball individual.
- Gaudir mentre s’aprèn.
Avaluació:
- La qualitat i coherència de les anotacions escrites dels alumnes respecte les parelles de fotografies. Es valorarà de manera negativa les aportacions poc raonades i poc rellevants.
- Contribució d’informació i/o vivències personals en les diferents zones fotografiades.
- Les aportacions dels alumnes durant el debat relacionades amb els canvis que ha patit el municipi partint de les fotografies.
No hay comentarios:
Publicar un comentario