Activitat didàctica 1

BUSQUEM LES 7 DIFERÈNCIES!

Què aprendrem


  1. Identificar els grans canvis que ha sofert el municipi per mitjà de fotografies.
  2. Entendre el perquè d’aquests canvis.
  3. Quina informació ens proporcionen aquests canvis.
  4. Descobrir quins són els llocs més importants de      Palamós.
  5. Analitzar fotografies metòdicament.
A qui va dirigida
L’activitat va dirigida a alumnes de Cicle Superior.

Desenvolupament de l’activitat
L’activitat de “Busca les 7 diferències” està pensada per ser treballada de manera cooperativa (grups d’entre 3 i 4 integrants) per mitjà d’una fitxa on els alumnes trobaran un total de 12 fotografies actuals i antigues.

L’activitat consta de quatre parts ben diferenciades:

1)    Relacionar les imatges: les fotografies estan distribuïdes i organitzades a la fitxa de manera aleatòria amb la finalitat de què els alumnes puguin identificar algunes zones del municipi en diferents anys.

2)    Identificar les diferències més rellevants de les parelles d’imatges: els alumnes haurà d’anotar les diferències més notables entre ambdues imatges, com ara com han canviat els carrers i si aquests són de terra o d’asfalt, el tipus de vestuari dels protagonistes  si és semblant a l’actual o és molt diferent, entre altres.

3)    Analitzar les fotografies metòdicament: els alumnes aprenen a identificar els diferents plans de les fotografies actuals del municipi.

4)    Debat final: en aquesta última part els alumnes compartiran les seves anotacions respecte els canvis o les diferències més rellevants que observen en les fotografies i donaran una valoració a l’activitat.

Objectius didàctics
  • Aprendre a detectar les diferències entre fotografies per prendre consciència dels canvis que pateix un municipi al llarg de la història.
  • Aprendre a analitzar fotografies.
  • Fomentar el treball cooperatiu i, alhora, el treball individual.
  • Gaudir mentre s’aprèn.

Avaluació:
  • La qualitat i coherència de les anotacions escrites dels alumnes respecte les parelles de fotografies. Es valorarà de manera negativa les aportacions poc raonades i  poc rellevants.
  • Contribució d’informació i/o vivències personals en les diferents zones fotografiades.
  • Les aportacions dels alumnes durant el debat relacionades amb els canvis que ha patit el municipi partint de les fotografies.
Per tant aquesta activitat ens serveix per...

ENTENDRE que el municipi ha canviat al llarg del temps.
REFLEXIONAR el perquè d’aquests canvis i no uns altres.
DESCOBRIR nous mètodes per realitzar fotografies.

No hay comentarios:

Publicar un comentario